Sunday, March 24, 2019

Söndag

Idag är det söndag. Idag ska jag åka till Landskrona. Idag vaknade jag klockan sju. Skrev på det som blir min första traditionella (eller, vadå?) roman på några år. Den heter Åh, hjärta och bör bli klar under sensommaren eller hösten. Idag är det söndag och det fina med det jag sysslar med, jag kan jobba alltid, jag kan vara ledig alltid. Det dåliga, jag kan vara fattig alltid. Men det ska bli kul att åka till LA, The Big Apple (som Maddi sa), det var några månader sen. Vi ska fira min pappas födelsedag. Sen ska jag gå ner till vattentornet och suga in. Det är söndag och igår var en varm dag. Jag skulle vilja se ett politiskt väderomslag. Dessa höger- och rasistpolitiker som tycker att det är självklart att sko sej på andra (ja, det slinker ner en och annan från vänster också, är sossarna vänster?) och håna miljöfrågor och och och, jag orkar inte vara specifik, jag är inte mindre politiskt, det är bara människorna som blir dummare och latare. Men idag är det söndag och jag är rätt förtjust i söndagar. Jag är rätt förtjust i min motionscykel. Men jag behöver cykla mer. Imorgon är det måndag. Då ska jag simma. Men idag. Söndag alltså och klockan är nio och jag ska koka ägg och äta hallon och blåbär. Sen ska jag till Staden i vinden. Det har mojnat något under natten.

No comments: