Friday, July 06, 2018

Pre Sommar

Jag ska skriva en sommarsång. Vi har varit i Svarte med våra cyklar. Varit i Ystad. Jag uttalar det som Kenneth Branagh när han är Wallander i Ystad. Fin badstrand i Svarte. Fint hus som vi hyrde. Som mest var vi två vuxna och sex barn. Jag spelade kubb för första gången i mitt liv, osäker först men sen slaktade jag alla. Fint att kunna dyka från bryggan, men rätt kallt. Hemma igen nu. En del tjocka män med bar överkropp i Ystad. Fint men småborgerligt, mysigt men lite kvävande och dyrt. Som att tankarna trycks ner av taket som långsamt sänks. Vi såg Sverige mot Schweiz på thaipizzerian i Svarte. Sverige är ju duktiga men fan vad de passar dåligt. Jag håller på att sammanställa mitt sommarprogram, kanske släpper jag det här på bloggen. Köp mina böcker, för fan! Egentligen ska jag bara skriva klart diktsamlingen och romanen. Men jag har alltid velat ha ett sommarprogram, vi får se.



No comments: