Wednesday, April 03, 2019

De här dagarna

De här dagarna, cykeldagarna, terapidagarna, skrivdagarna. Jag har tröttnat på politik, det känns mer hopplöst än någonsin. Jag saknar ideal som jag kan ta till mej. Jag ser och hör för mycket som jag avskyr. Det är förskjutningen, tillbakagången, i samhället, till att de som har det bra ska ha det bättre och de som har det dåligt ska ha det sämre. Nog nu. Men det kan jag ju drömma om. Men som vanligt, när makten bygger torn, rasar de förr eller senare, och det byggs underifrån också, en bredare motattack. Men den verkar inte finnas inom partipolitiken. Det kanske börjar bli dags nu, för en smygande stillsam revolution. Så tänker jag på min cykel de här dagarna, när mitt hav ligger kvar, när mina skrivböcker fylls, när jag har hopp ändå, terapidagarna.

No comments: