Sunday, November 22, 2015

I strama ramar

Jag cyklar och simmar och du kanske tycker att jag tjatar men det är som att Zlatan spelar och att du bara behöver se en match eller att du inte vill höra en låt igen för att du redan har hört den
så funkar det ju inte
Jag cyklar och det är en ny cykeltur varje gång och igår cyklade jag i snön som både smalt och frös och gled
Jag cyklar och det är speciellt när jag den där låten med Joel Alme (Dig äger ingen) dyker upp vid Rasmusgatan tre gånger i rad, random alltså, med tre veckors mellanrum
och jag cyklar och igår kom jag hem sent med tåget från Stockholm och vi hade ätit en så god frukost och vi är bombarderade dessa dagar
av hot och hat och terror och rädsla
av oro
och jag steg av tåget och snön bombarderade
och jag tänkte: det är dumt, det är onödigt, det är farligt
Men jag är en cyklande man och jag cyklade och jag klarade mej
tills jag svängde in på min gata
och just då
när jag skulle vara hemma
gled jag och ramlade jag och slog mej och hur mycket tål du ... dator
hur hemma är du ... Jonte Berra
Men upp i sadeln igen idag när flingorna fortsatte bomba vått
och kallt mot kinden
den iskalla vinden
det är en match
kom igen, vinn den
Jag cyklar och simmar och jag har börjat prova nya simhallar nu och det är svårt att vara ny
det är inte lätt
svårt att hitta rätt
i strama ramar


No comments: