Wednesday, February 17, 2016

Sist på bollen


Det har inte varit så nära en QK-återförening på över 25 år (förutom en privat jamsession i Glumslöv) som på Speakers Corner sista lördagen i januari. Där satt vi, Windy och jag, en armslängds avstånd från micken och gitarren. Vi firade släppet av Thomas H Johnssons och min bok En sista blues från Landskrona (köp den!) och jag var ju medarrangör och lite konferencier. Jag hade alltså mandat att göra lite vad som helst. Och eftersom Thomas och jag skrutit i media om vår punkiga attityd, så borde det bara vara att köra, eller?
Nä, vi i QK jobbar inte så.Vi är försiktiga generaler, Windy en blandning av Greta Garbo och Agneta Fältskog och jag antagligen mindre mediakåt än Björn Ulveaus.
Men det blev en fin dag och kväll ändå. Med Emilie Aura och Sture Allén d.y. Och Thomas visade bilder och jag läste ur boken.
Men, för all del, keep on dreaming om The Great Reunion! Vi måste drömma i dessa tider, i alla tider (och vi finns ju på Spotify).


No comments: