Thursday, July 23, 2009

Halvvägs till havet

Såhär är det. Jag lever inte i en sjukstuga. Jag lever inte i en alkiskvart.
Jag går med mina ben. Cyklar och simmar. Spelar hygglig golf och slår mina döttrar och fru i fotboll.
Jag har inte ställt till med några fylleskandaler på många många år.
Vad jag har gjort är att jag beslutat mej för att bara dricka alkoholfri öl. Jag är alkoholist. Jag fyller fyrtio år idag. Man får börja passa sej. Jag har bara en lever. Jag har bara två döttrar och en fru.

Idag har jag skrivit klart Marcus och min bok, så får vi se när den kommer ut. Nästa höst. i alla fall.
Lagom till julrushen kommer uppföljaren till Thomas och min En blues från Landskrona.
Om två veckor är min deckare klar. Hoppas hoppas att den kommer ut till nästa höst.
I början på nästa år bör det komma en liten novellsamling för dom som vill ha vacker och rå verklighet skriven med en utsökt stil.

Nä, nu ska jag läsa Kvällan och Aftonbladet på en bänk vid havet. En Jever Fun till varje tidning.
Det är små ändringar man gör i livet. Uppåt till det bättre. Jag tror att jag ska lyssna på ett blandband med tre eller fyra tidiga Magnus Uggla-bitar. Sen ska vi äta födelsedagsmiddag på stan. På lördag blir det party.
Som Tomas Ledin brukar rocka: Håll ut!

4 comments:

Magnus said...

Grattis till de Fyrtio !
Med tillönskan om många fler.

Jag strävar själv framåt en dag i taget och det blir till slut ganska många dagar som jag med glädje kan visa upp för mig själv och världen och säga:

"Titta, jag valde livet !"

jonas said...

Tack. Om man tar en dag i taget, vad det än handlar om, märker man att det var ju en riktigt bra dag.

Magnus said...

Visst är det så.
Denna dagen är den bästa dagen för att denna dagen är den enda jag vet om. Med fokus på nuet blir allting mer begripligt och närvarande.

Anonymous said...

I efterskott positiva tankar.. Tillykke med nu och sen