Thursday, May 14, 2009

Lördag hela veckan

Det är torsdag. Vi pratade ärtsoppa igår. Daniel brukar köpa korvar med soppa. Jag brukar köpa Soldatens. Vi kom dock överens om att det bästa är att göra soppan själv. Men … det är ju det att man glömmer att lägga ärtorna i blöt, det faller ofta på det.

På lördag kommer jag, tillsammans med några ungdomar, att presentera Unga Landskronaboken i gamla turistbyråns lokaler i gränden vid polishuset. Det är Unga Rösters lokaler nu. Dom har renoverat själva och det ser fint ut. Man kan se programmet på www.ungaroster.se. Jag tror att det är kring ett någon gång. Konstnären Kurt Hillfon kommer att vara där och Thomas H Johnsson kommer att visa bilder.

Det går inte an att på en torsdag lägga ärtor i blöt för att tillaga på fredagen. Jag kan bara äta ärtsoppa på torsdagar,

Det har blivit en del Broder Daniel under morgonen. Det kanske beror på att jag träffade två Danielar igår. Jag har suttit och jobbat med En lång väg hem (marcus och min bok) sedan klockan sju. Johanna lämnade på dagis.
Nu lyssnar jag på SH:s tredje och sista platta. Den bästa som helhet, även om dom allra bästa låtarna fanns på Svarta violer, jag tänker på Mitti och Det måste vara vinet, Ramos. Det är alldeles för lite uppmärksammad svensk rockhistoria.

En gång åt jag ärtsoppa en fredag. Det var soligt ute. Det ska helst vara molnigt, lite duggregn som likaväl kan vara dimma. Det var rester och jag hade bråttom.
En gång var vi hemma hos Janne och Mia, fredag eller lördag. Då bjöds det på ärtsoppa, god, men det kändes konstigt.

Även om jag inte tror att så många av sverigedemokraternas politiskt ointresserade soffliggare kommer att rösta i EU-valet, så vill jag uppmana alla andra att rösta.
TV 4 tar inte in reklam från SD. Inte Metro heller. Dom har olika policy. TV 4 tar bara in snuttar från partier som är representerade i riksdagen eller i EU-parlamentet. Visst, om ni vill ha det så.
Metro har en luddigare förklaring, dom är rädda att deras tidningslådor sk bli vandaliserade om man har SD-annonser. En mycket svag anledning.
SD ylar om vargen, som vanligt. Demokratin är i fara, gapar någon representant för Sveriges dummaste parti.
Personligen tycker jag att i en demokrati med tryckfrihet får väl dom som trycker tidningar/publicerar teve, göra vad fan dom vill.
SD? Är demokratin i fara när affärer vägrar sälja porrtidningar?
SD? Är demokratin i fara när en affär inte säljer alla skitprodukter som produceras?
SD? När är det demokrati? När alla röstar på er?

På en fredag kan man äta tomatsoppa innan den bakade potatisen.

Om det är någon som vill köpa Ett hål i huvudet där ljuset tar sig in, eller Alltid denna förbannade jakt, så är det bara att höra av sej. En hundring för båda två, plus porto om du inte bor i Malmö eller Landskrona.

No comments: