Sunday, August 02, 2015

Fuck it!

Jag hade kunnat skriva enkelt och lättläst (inte alls säkert lättsålt, sånt vet man aldrig, det är inte det jag pratar om) men jag skiter i det. Varenda gång jag försöker skiner solen och jag kan inte se datorskärmen, eller så bajsar en fågel på pappret i skrivboken när jag sitter utomhus och gör havet alldeles för vackert. Så jag säger: Fuck it! Jag skriver inte för att ni ska slippa ha sex för att ni bara måste läsa vidare. Jag skriver för att jag en gång såg en man i nyinköpt skjorta i brunt och orange och vitt med alldeles för stora kragar, bryta ihop för att han inte visste att ... att ... jag vet inte, men att slippa bryta ihop, att få människor att inse att den fågeln som flög in i din fönsterruta och bröt nacken, behövde inte göra det. Om bara någon hade berättat att genomskinligt glas också är hårt.

No comments: