Sunday, August 09, 2015

Gå och dränk er!

Det skriker ett skrik i mitt bröst
en alldeles främmande röst
som inte är jag
men som är bra
för nu måste vi döda
för nu måste vi hata
för nu måste det sluta att blöda
jag kan inte prata
min tunga blir alldeles skev
hur blev det som det blev
vem snodde gåsamors slev
vem röt
vem slutade äta gröt
hur blev det annan sorts brunare gröt
bortskämda fascister
snorungar utklädda till nazister
slipsprydda sverigedemokrater
folkhemmets ashålsavarter
idioter idioter idioter

Det finns en botenlös lera
det finns de som knappt kan existera
det finns de som gräver för att leva
det finns så smärtfyllda djup
ni borde aldrig få existera
Och all denna röra
Och all denna sörja
Gå!
Gå ut genom dörren och börja ... att ta ert eget liv
så som det ser ut nu
titta ut
ta ett första kliv
jag vågar, vågar du?

No comments: