Sunday, August 02, 2015

Härligt!

Det är kväll i början av augusti och jag har badat tre gånger och min yngsta dotter är åtta år och borstar sina tänder och, mina vänner, det händer så mycket i livet (till exempel smörrebröden vi åt igår men ännu hellre torsken och kapris och rödbetor och getost och när vinden blåste och vi hörde Fredrik Ekelund prata med Pontus Lindh och jag rörde hennes arm och axel så att hon inte skulle frysa, att få göra det ... att få titta på Soldater i månsken och känna glädje över briljansen i de två första avsnitten, Klas Östergren). Det händer så många bra saker i livet. Ibland gör det ont. Och min yngsta dotter har ridit häst idag. Och min äldsta dotter och jag och hennes kompis har badat (och i morse var mamman kring sextio och hennes dotter kring trettio där och vi pratade igen, om vattnets temperatur och klarhet och: härligt! det är härligt!) och varit på Limhamns hamnfestival. Ja ja, jag tänker återkomma. Men mest av allt tänker jag på en annan tjej (eller kvinna, absolut kvinna, hon är ju över fyrtio) som jag har så mycket härligt med.

No comments: