Monday, February 12, 2018

Knäpp i skallen

Nu har jag varit fem dagar i Stockholm hos min älskade. När jag kom hem till mitt älskade Malmö var jag lycklig. den gungande Nordsjön När jag kom hem till mitt älskade Limhamn var jag lycklig. När det fanns en ledig tvättid i den älskade tvättstugan var jag lycklig. jag är en gammal fiskargubbe
Jag kan vara ledsen över saker. Jag kan vara orolig. då är det dags för mej att lätta ankar Jag kan sova dåligt, somna sent och vakna tidigt.
Men jag är en lycklig man. Jag har stopp i vasken igen men jag har kärlek och jag kan betala hyran, jag har en flickvän, jag har barn. jag har vänner och familj. det är något bortom bergen Jag kan vara ledsen.
Ja ja, håll era hästar. Det här är bara en reklamjingel. Det är hjärta och smärta och glädje och en gnutta humor. Inga sluga kommersiella baktankar.
När jag öppnade brevlådan var jag lycklig, med min packning. Jag hade fått korret från Tomas (Venaröd Förlag), min nya bok, den sextonde, jag fastnar i Love will tear us apart. Det ser bra ut. när storfiskarn talar om Kommer i april. Watch out for more information.



No comments: