Wednesday, November 16, 2005

Jonas Bergh vaknar, jag alltså, Elsa sover fortfarande, hon är min dotter, jag låter henne sova. Det är mer än en timme innan vi ska till dagis. Johanna sticker till jobbet, hon är min fru.
Solig morgon i Malmö, men det ser kallt ut. Idag ska jag åka till Landskrona för att jobba med Landskronaboken som jag är redaktör för. Den trycks i Polen nu. Kristian Lundbergs nya roman ska jag försöka få tag på också. Grindväktaren. Hans förra Eldätaren var utsökt.
Tåg ska man åka när det inte är så många andra passagerare. Men, kollektivtrafiken har ökat, det är omöjligt att passa in perfekta tider. Livet är hårt.
Kristian Lundberg: Nedmonterat folkhem, ingen som bryr sej, rån och rån och rån. Rösta höger! Nä, jag skojar. Men som Gudibrallan (?) sjöng: Fy på dej Sosse för du luktar skit. Andra maj så märker vi att du är folkpartist. Jag kommer, på min pappas sida, från en stolt socialdemokratisk släkt, dom må vända sej i gravarna nu, farfar, farbror Kalle. Och BoIS ur allsvenskan, Sandkvist till MFF. Men vi reser oss alltid, landskronaborna.

No comments: