Friday, September 22, 2006

Trött men inte bakfull i gamla götet.

Jag är i Göteborg nu, solen skiner.
SD-debatten försvinner inte, men den kanske mer fortsätter i andra forum.
Så många böcker, så många människor.
Under en kort tur till toaletten igår stötte jag på två av Malmös giganter, Mikael och Björn, som hade spetsiga boots och uppdragan ärmar, solbrända armar.
Just när jag kom på att det var Carl-Fredrik Reuterswärd som jag Per pratade med, just som jag stack fram min väluppfostrade högerhand, kom jag på att pga stroke inte kan bruka sin dito. Ojsan.

Vi är trötta nu, Johanna och jag, hon kunde inte ens äta frukost, det kunde jag däremot, jag som annars brukar vara försiktig med den måltiden. Men bor man på fint hotell så gör man.

Jag är en lättsam man.

5 comments:

l.t. fisk said...

Skönt va, och känna sig skön på morgonen. Kunna äta frukost; vilja göra det. Det är inte dumt. Det är bra gjort och skönt för dig. Är det roligt att vara på bokmässa?

l.t. fisk said...

I övrigt menar jag?

Anonymous said...

Det är roligt att vara på bokmässa. Men man blir lite trött.
Det är kul att träffa mer eller mindre okända människor som jobbar med litteratur på olika sätt. Det är också roligt att träffa lite mer kända litterära personligheter, vissa man beundrar och andra som man bara undrar över på olika sätt.
Det är också kul att träffa människor man känner sen gammalt, som man inte stöter på så ofta annars.
Nu ska jag iväg och lyssna på Claes Hylinger.

Anonymous said...

Jag bor i Göteborg men orkar inte gå i år på bokmässan. Det är alldeles för varmt och mycket folk och förvirring. Jag är rädd att bli besviken på mina favoritförfattare. Nu har jag hittat Gunilla Linn Persson också, sagan om mig själv, tror jag den senaste hette. Mycket bra. Synd att du lämnar Göteborg, kändes fint när du var här, på något sätt.
Hanna

Anonymous said...

Själva bokmässan, alltså köpemarknaden, har jag också svårt för.
Jag brukar hänga på övervåningen (men går knappt på några seminarium), eller i Pequod/Vertigo/Alastor/Glänta/Site(?)-montern. Där är det skönt. DEn montern ligger dessutom nära Bonnierbalunsen där ja kan träffa folk från mitt förlag. Dessutom nära hotellbaren som är kul att flukta runt.

Men bokmässan är ju också kul för party som är utanför. Trångt Bonniermingel, husbil/parkeringsfest, Tidsskriftsfesten på Harrys och, givetvis, lite skämtsamt snack på Kometen. Dom är inte kloka, göteborgarna.

Det var bra dagar i Göteborg i år, det var kanske för att du var där, Hanna.