Saturday, February 09, 2008

Back to life, back to reality

Solsken i Limhamn. Cyklar ute vid brofästet, skönt i hyfsat stilla dimma också.
Lite importerad sjukdom som ger med sej.
Novell korrläst och klar.
Skriver om Killor. Om flipper. Om döden. Om barn. Om ansvar. Om att kanske inse att man inte kan ta ansvar. Fiktion, alltså.

Kollade på en Noicedokumentär från nittiotalet. Fascinerande. Och där kom döden och drogerna igen.

Men jag mår bra. Håller mej till mitt lätta flytande. Öl, alltså. Och Proviva.

Grillade jätteräkor. Det fixar man inte hur lätt som helst i San Augustin.
Se, där kom Portugal och Sesimbra till mej igen. Ge mej dom pengarna. Ge mej lägenheten eller det lilla huset där. Några månader om året.
Jag väljer nästan alltid Atlanten.

Vår lilla terass nära poolen, att simma på förmiddagen och kvällen. Och däremmellan bada i det salta havet. Och allt annat.

Jag läste den dåligt skrivna boken, men alldeles nödvändiga boken, som journalisten och dessertören från Irakkriget skrivit.

På måndag är det simskola igen. Det är aldrig för sent att lära sej, åtminstone försöka. Det tror jag att min mormor tänkte på, fast inte just vad det gällde simning.
Vi fick en bil från -98. 12 700 mil. Något större, yngre och bättre än den förra. Vad försöker jag lära mej av att vara bortskämd? Att egenskalade räkor ändå smakar godare än mackorna som flyger rakt in i munnen? Att inte vara bortskämd, tror jag.
Det viktigaste jag lärt mej någonsin måste dock vara: Det ordnar sej.

Mitt trehundrade inlägg. Det betyder ingenting. Mer än ganska tråkigt.

Har ni hört den om bajskorvarna som stod och högg ved?

4 comments:

Daniel said...

Välkommen tillbaka till verkligheten.

Jag har inte hört den om bajskorvarna.

Anonymous said...

Tack.
Historien om bajskorvarna finns på någon av dom absolut första sidorna i Och fortsätta vidare bort.

Anonymous said...

Den historien är bara för de hårda grabbarna.

T.

Anonymous said...

Ja, eller hårda typer över huvudtaget. Som tycker om intelligent humor, alltså, fördomsfria.
Själva kärnan.