Monday, February 25, 2008

Morgonen morgonen kommer (edited version)

Jag läste Cigarett av Per Hagman när den kom i pocket. Lite kluven. Som vore han min konkurrent i detta ständiga race mot den nya Jack.
Sen läste jag pool.
Och nu läser jag Att komma hem ska vara en schlager.
Vi har vissa likheter. Swimmingpoolerna. Bra namn på böcker. Och tåg, att åka tåg med inte för många passagerare. Det är då sakerna händer. Och jag är nog också en glidare, det verkar kanske inte så. Men det är nog så.

Rotarylunch igår. Inte riktigt min kopp te. Jag kan kallprata med hög och låg, men jag tycker ofta inte om det. Roligare då med kvinnan som är guide på Slottet, Citadellet, i landskrona. Henne var det kul att prata med.
Inget ont om rotarianerna, tro inte det. Jag är inte gjord så. Dom aktiva verkar göra ett mycket bra jobb. Men att prata fjärrvärme över en fläskkotlett hade inte intresserat mej om det så var kungen, Slas, Stellan Skarsgård, Lena
Kulturföreningen JB23 fick femtusen för projektet Ungdomar skriver om Landskrona.
Och Bosna basket. Dom har elva nationaliteter i sin föreningen. Två av eldsjälarna fick vars två och fem.


Jag skulle berätta lite mer, men jag hinner inte. Barn ska till dagis, det löskokta ägget ska drickas. Och kråkorna sjunger i regnet: Skynda dej, alla väntar på dej.

3 comments:

Anonymous said...

Fick du behålla checken? Drömde alltid om att någon gång vinna en sån som ung golfspelare.

Anonymous said...

Den finns i kolonin, du kan få den om du vill. Men den går inte att lösa in.

Anonymous said...

Tack, ska tänka på saken och återkommer, går det att "tippexa" över ditt förnamn?