Saturday, October 24, 2009

Grannarna med flaggstången med vimpeln som jag använder för att planera mina cykelturer har skaffat en ny präktig svensk flagga, motvind, tror jag

Sjuka barn med sjuka föräldrar. Anna åt bara glass i tisdags, päronsplit. Annars bygger hon broar med filtar och en pläd och en pall och sittpuff och river ut sidor ur böcker. Och ute faller regnet och jag känner mej ändå riktigt bra. Hade tur och kom med ett missat tåg igår. Skön cykeltur i medvind i kvällen sen. Och en deckare i natten som jag nästan hann se klart innan jag somnade. Innan jag vaknade av pigga sjuka barn där vi väl får räkna Anna som frisk nu och Elsa bara lätt förkyld. Det är rysligt vad många böcker som slutförs i min närhet just nu. Och jag har inte hunnit/kunnat läsa: Claes Hylinger, Klas Östergren, Kjell Westö, Hans Gunnarsson. Bara män i en kvinnlig värld. Någonstans måste jag ha lite plats för mej och mina grabbar. Som sagt. Friska barn med sjuka föräldrar.

No comments: