Tuesday, March 26, 2013

Det är alltid samma sak. Jag vill ha roligt när jag skriver. Känna lust. Det är ju inte alltid så. Ett jobb är ett jobb är tråkigt ibland. Inspiration finns. Oftast får man jobba sej till den. Jobba sej igenom det trista tråkiga. Mord. Skrevs när jag tappat lusten för det mörka svarta gravhumoristiska som jag brukar skriva. Och det att jag inte var mogen för romanen jag hade börjat med. Inte tillräckligt med kött på benen. Så jag skrev en deckarnovell, sen en till och en till och det blev en roman. Mord. Den tredje upplagan är slut hos förlaget nu. Roligt. En succé, en liten, men en succé. Jag har några ex kvar om någon vill köpa för en hundring plus frakt. Jag har även Sju månader och får idag några ex av min tredje bok, Så enkelt i solen som varit borta i några år. Dan Turéll inspirerade till Mord. Nu skiner solen och jag måste ut. Jag saknar Köpenhamn.


No comments: