Monday, April 01, 2013

Jag gick i kvällen i Borstahusen. Jag kunde vägen så bra i mörkret. Att det sitter så djupt i systemet. Jo. Jag är skyldig rapportering från gårdagens äggrullning i Ramlösa: 1 - Jerry. 2 - Anna. 3 - Jag. Min tredjeplats kändes säker men jag var aldrig med i striden om segern. Anna och Jerry var outstanding. Man kan möjligen tycka att Jerry, 43, kunde vara mildare mot Anna, 5. Men tävling är tävling, det bör barnen i dagens samhälle lära sej tidigt. Annars är det kört redan innan du valt dagis och bestämt vilken skola du ska gå när du börjar tredje klass, när agnarna som senast måste sållas från vetet. Totalt var vi arton deltagare. Och idag är det måndag och vi är hundvakter och om du undrar varför jag inte skriver här så ofta: Jag har fått ett välbetalt jobb som spökbloggare till en känd artist. Allt är falskt och du kan ju stå med högburet huvud och tro att du är en moralisk fanbärare, medan vi verklighetens folk, skrattar och pekar finger hela vägen till banken.

No comments: