Thursday, May 31, 2007

Skitungar och inget annat än skitungar

Det här skulle handla om Eldkvarn och Pucko-Ralf Edström. Men så blir det inte.

Ungdomsgäng rånar tevebutik i Landskrona dagtid.
Och skitgubbar snackar skit.
Och medelålders kvinnor är rädda.
Och ljushåriga tonårsgrabbar vågar bara vara "tuffa" på ståplats.
Och jag orkar snart inte mer. Jag orkar inte hålla min solidariska fana högt.
Och boys will be boys som om allt vore en sverigedemokratisk pilsnerfilm.
Jag ställer inte upp längre. Det är inte okej att grov kriminalitet kallas pojkstreck.
Jag ber om poliser nu.
Jag ber om människor som glatt är ute på stan och visar att ingen kan ta över med onda medel. Jag ber mej långt bort från meseriet och alla dimridåer som mörkermän från höger och vänster släpper ur sej. En stad är till för att vara i, umgås i, bråka, visst.

Till skitungarna:
Vad håller ni på med? Jag är så förbannat trött på er. Ni snackar om er sjuka respekt. Respektera själva då! Det är så man får respekt. Dom vet kanske inget, era föräldrar, men ni hade fått dom att gråta om dom visste. Jag skiter i var ni kommer ifrån, jag har sett er alla förr, från Rydebäck, Häljarp, Borstahusen, Landskrona, Turkiet, Grekland, Jugoslavien, Albanien. Små snoriga valpar. Torka er! Ni bygger bara upp mera hat från dom som ni tror att ni hatar. Men, grabbar, jönsgrabbar, detta är allvar. Ni förstör era liv. Ni kommer aldrig undan i längden. Jag vet det. Ni gräver en egen grav och lägger på ett lock, ni kommer aldrig upp eller ut, till slut. Skärp er! Jag är så trött på att försvara er. Ge mej en anledning att fortsätta. Väx för helvete upp!

4 comments:

Anonymous said...

så rätt, så rätt, känner likadant och önskar bara att jag varit på plats och sett eländet, kunnat, om jag vågat ingripa, d hade jag nog... hade inte haft vettet att knipa käft eller hålla för ögon/öron, snart kan jag inte heller med någon bra känsla i kroppen försvara vår mångkulturella ungdom,bara jag inte håller på att bli folkpartistiskt präktig... NÄ d kommer jag aldrig att bli, sååå vuxen kan jag aldrig bli

Anonymous said...

Men vi måste komma ihåg alla dom som inte är svin. Och jag hävdar bestämt att det finns svin från Sverige också. Dom snorungar jag såg på Gamla IP i Malmö i matchen mot Bunkeflo var präktsvenska idioter.
Och det stora gäng som gick på trottoaren i Landskrona häromdagen var roliga invandrarkillar, söta och småkaxiga. Ungdomar helt enkelt, nästan artiga. Också det på Borgmästargatan, faktiskt.

Anonymous said...

jag kan bara hålla med Jonas i allt som du säjjer & skriver =)
Stämmer helt förträffligt, jag skulle inte kunna säjja det bättre själv

Ha en god Helg
Millan

Windy said...

Ja, det var så jag menade också.
Framför allt är det som du skriver, att vi måste våga gå ut på stan lite mer. Det är faktiskt kul att gå på krogen och det blir både roligare och tryggare om vi är lite fler på stan. Dessutom kanske standarden på Landskronas restauranger skulle höjts lite då. *host*