Wednesday, June 06, 2007

Dagar i ro ...

... är en sång av Pelle Ossler, den evigt mer bortglömde än han borde. Som Ulf Sturesson. Som undertecknad.
Det är inte dagar i ro. Men ändå. European Word Cup börjar idag och det är egentligen perfekt, jag slipper spela men är med ändå. Jag är allmän samordnare och speaker.

Det har varit stressiga dagar, allt annat tar ju inte slut för att några författare ska spela fotboll i Malmö. Livet pågår ändå, även för mej.
Och jag måste ha rod, varje dag måste jag ha ro, vara för mej själv och landa. Det är själva förutsättningen för att jag ska orka vara man, pappa och trevlig kamrat.
Stunder i ro.

Povel är död. Han har betytt väldigt lite för mej, men jag är klok nog att förstå att han var en med rätta mycket uppskattad artist. En briljant låtskrivare, även om vi inte drack samma sorts te. Vad jag hört och läst, verkar han dessutom varit en sällsynt klok kille, och crazy på det.
Jag är för ung för crazy-humorn. Den känns dammig idag, men på sin tid var den betydligt mera punk än Good Charlotte.

Idag börjar alltså EM i fotboll för författare. Idag möter alltså Sverige Danmark på Gamla IP, fritt inträde.
Imorgon träder även Italien, Tyskland, Ungern och England in i turneringen. Matcher hela dagen. Och intressanta författarsamtal i ett tält bakom läktaren. Författare som pratar med författare. Inträde tjugo spänn.
På lördag är det matcher om femte pris, tredje samt FINALEN.

På kvällarna är det uppläsningar och seminarium. Ikväll på Bibblan, fritt inträde. Imorgon på Victoria. Och på fredag på Hipp med bl a L.T. Fisk. 120 kronor.
Jag måste iväg nu, till dagis först, sen ska jag hämta fotbollsspelare som är författare på Centralen.
Det är inte tid att hänga vid en dator nu.

2 comments:

l.t. fisk said...

Jag har fått ett datum som säger den 9 juni. Nionde juni, alltså. Jag har det uppskrivet i min kalender. Det är en lördag. Den 8 juni är en fredag och studentdag för min svåger.

l.t. fisk said...

Jag har fått klartecken och tillåtelse av Jonas Bergh, författare och landslagsman i Författarlandslaget, via länk från Rådhuset, att härmed fastslå att festen på Hipp är på lördag, den 9 juni, och inget annat.