Tuesday, May 04, 2010

Kulan i loppet

Jag tog tåget från Aten till Pireus. Jag bodde nedanför Akropolis. I Landskrona kan man aldrig säga att jag bott på Akropolis, puben/restaurangen, men jag har spenderat mycket tid där.
Om man bara är vid havet och inte vid stränderna. Är det svårt att hitta stranden att bada från i Pireus. Jag klättrade och smög över tomter. Doppade mej i salt och bensin.
Två veckor i Aten.

Vi eldade mycket i det där huset utanför Halmstad.

Mange. Är en kompis jag haft. Är en kompis jag har. Är en kompis jag önskar mej.

Att få fritt flyta och ändå något kunna bestämma själv.

Den här boken skulle heta DÖ först.

Att vilja allt och innanför ramarna inte få plats.

Kulan i loppet handlar om två unga killar. Jag behöver inte försvara dom. Jag behöver inte säga att dom är naiva eller omogna. Dom är mycket allvarliga och tar konsekvenserna. På olika sätt.

Det bör du tänka på, i det samhälle du lever i. Varför finns det människor som inte vill för att dom inte får, för att "så gör man inte", när det är liberalismen och friheten som är ledord.

Är något fel då?

Eller. Ska det vara så i all evig och förbannad tid. Det är just den enskilda personen det är fel på. In i ledet och självrannsakan? Den känner vi inte till innebörden av.

1 comment:

Magnus said...

Bara vissa individer är opportuna nog att passa in i det lagom subversiva ... det ska talang till det också, men alla vi andra då?

Nu f-n är det allvar.
Vässa lien och jag orkar inte tänka mer. Men det är nu och Jonas, jag vet, men ändå ingenting när det verkligen gäller för då tiger jag still.