Tuesday, October 05, 2010

Bara några musklick bort

Där intill, ligger en helt annan värld.
Alldeles nära kan jag ta mej in i något som får mej att slippa sakna.
Jag saknar.
I huset där jag bor finns det numera internet.
Det kan jag tänka på ofta, hur det var på regementet på Regementsgatan i Malmö. Hur det var på regementet på Kasernplan i Landskrona. Hur det var för dom ryska krigsfångarna som satt på Citadellet, som byggde piren ut mot kallbadhuset. Vid Linjen.
Han, Axel eller vad han hette, som startade Tidningen Arbetet. Han som satt på kåken Malmöhus.
Jag tänker ofta på den ofrihet jag känner när dom kapitalistiska makterna utan diskussion tagit över.
Samtidigt.
Jag tänker mycket på den ofrihet som västerlandets folk inte har en aning om. Vi bortskämda idioter som tror att rösta på moderaterna är att inte rösta på sd, som vore vi goda. När vi bara är giriga. Vilka lögner vi än trycker in i våra egna skallar.
Nu är jag mycket förkyld.
Nu har jag två döttrar.
Jag är så förbannat bortskämd. Du också.

No comments: