Friday, July 04, 2014

Fyra bad

Jag tycker i och för sej att det varit en fin sommar, men idag var alltså hettan tillbaka, att man svettas och cyklar mot varma väggar och först kom Anna hit en stund medan Elsa var hos tandläkaren, sen åkte de vidare till Österlen och en husvagn eller ett tält och jag cyklade till Kockum Fritid och nu var det färdigrenoverat i duschrummet och en alldeles ny bastu, som att mina skinkor var de jungfruligt första att sitta just där vid väggen på andra raden där ljuset är bäst. Men först simmade jag 1500 och slängde ett getöga på klockan och när jag var ombytt stod den andra Anna redan och väntade och vi cyklade till Västra hamnen och där hittade vi ju ingen folktom badvik, men fick en hyfsad plats och trutarna var modiga, svävade och spanade och det var strömt som att liksom simma i gröt som väller framifrån, men skönt och vi skiljdes åt efter en timme och jag cyklade vidare och kom så småningom till Sibbarps camping, då var jag alldeles svettig och tog min stambrygga och hoppade i och det var kanske en halv grad varmare, 18,5, och skönt och vinden torkade mej och jag cyklade till hoddorna och jag läser ju Skurups skrivarlinjes antologi för recension och det mesta är stabilt skrivet men jag letar efter det som brinner eller sticker ut eller driver på ett alldeles eget sätt, och jag satt en timme och sen var det brinnande varmt igen och jag cyklade bort till Gamla flotten och en kille och två tjejer var i och jag dök och gjorde min procedur och sen upp igen och en pappa kom med tre barn och sa: "Hur är det idag?" "Det är badbart, det är det verkligen", sa jag och de hoppade i och verkade nöjda och jag cyklade upp i Limhamn och köpte jordgubbar och bönor och några bananer.

No comments: