Thursday, June 02, 2016

Kajaksäsongen

Så drog kajaksäsongen igång ändå. Lite försenad på grund av sjukdom. Jag kom direkt från Malmötåget och har aldrig paddlat kajak förut. Men vi har pratat mycket om det, som vårt gemensamma projekt. Och lika sugen som jag är på att glida fram över vattnet, se paddlarna skära ner som i varmt smör, lika rädd är jag för att kantra, hamna under vattnet och inte komma loss. Jag älskar vatten och hav men har en väldig respekt. Och min rygg är inte riktigt bra. Men vi forslade den uppblåsbara kajaken (16 kg) till bryggan vid Brunnsviken och jag fick gör min jungfrutur. Det var härligt och lite läbbigt. Med en alldeles för otymplig flytväst och för långa stela ben. Sen var det äntligen dax för badet och sen elcykeln tillbaka via Restaurang Småstad.

No comments: