Tuesday, July 26, 2016

minnenas allé

på tåget. för dålig ro för roman. dikterna är i det närmaste klara. vad ska jag göra? novellerna? kanske. är det inte bara en flykt? jag vinkade av henne vid flygbussen. vi ska ses i Frankrike i augusti. jag haltar fortfarande. skulle slå ihjäl tid. tänkte åka till Söder. men tiden går. gick Vasagatan. kom till där skolan låg. där det är stor uteservering nu. minns inga namn. Vasagatan. 2001 var jag med i SM i poetry slam. kom sjua, och tvåa i lag. var nynykter på riktigt för första gången. var ensam och vilsen och rädd. gick till Systemet på Vasagatan och köpte några flaskor alkoholfri öl. tog några lugnande piller och kände mej hyggligt hemma igen. det har runnit både vatten och alkohol under broarna sen dess. men jag lever. firade ett litet jubileum där idag. medan jag väntade på tåget. vi ses om femton år.

No comments: