Monday, July 04, 2016

snart åker jag till Småland

nya dagar och nya sår. jag försöker paddla kajak. det går inte. foten gör för ont. jag är en idiot. men jag skriver bra. snart åker jag till Småland. det är ett komplicerat förhållande. jag saknar vädret. jag saknar havet. men det är skönt att bada bastu. skriver böcker. det är mest det. och kul att träffa vänner. men jag längtar efter henne. känner mej korkad och klok samtidigt. på ett ställe där jag bodde kunde man gå in i ett annat rum som en annan värld. jag vill se John Holm. jag vill simma. det finns en kärlek mellan människor. en gång satt jag i ett träd med en anteckningsbok. jag skrev ner bilnummer. om det skulle ske ett brott. då skulle jag steppa upp med mina siffror och bokstäver. jag läste många ungdomsdeckare. det är den fina tanken som kanske är sliten men sann. att ha barnasinnet kvar. att ha en fri tanke. jag känner mej låst ibland. i tankarna. men kärleken mellan människor. jag känner den ofta från vänner och familj. från människor jag träffar helt kort. jag undrar var alla snåljåpar kommer ifrån. vi skulle paddla kajak igår. alla leenden. alla som förstår. var kommer snålheten på röstsedlarna ifrån. nya dagar och nya sår. ny glädje. snart åker jag till Småland. jag vill ro.




No comments: