Tuesday, July 12, 2016

Stugliv i slappa kläder

Lite snabbt med begränsat internet: Det är en lång backe, grusväg upp till stugan (eller stugorna) utanför Vimmerby vid sjön Nossen. En härlig utsikt och jag har besökt Stora hotellet, och något ställe till, annars är det mest att såsa omkring, nu är jag inne i rytmen på den sjunde dagen. Jag var här själv först, sen kom en till med en liten hund (som rymde i skogen i flera timmar igår innan chefen på campingplatsen ringde och sa att hon var hittad), idag fyller vi på med mina barn. Det är som en liten by, den lilla huvudstugan, den mindre gäststugan, dasset, snickarboa, och vedbon. Flera årgångar Buster och det är den litteratur jag läser, förutom min egen som jag redigerar. Och roddbåten, och bastuflotten, men det återkommer jag till om jag får nätkontakt igen.

No comments: