Saturday, July 16, 2016

ta det coolt

från stugorna till vimmerby city. till linköping. till den kassa krogen som jag älskat om jag vore en ensam man som skulle dricka öl bland de ensamma männen. en trut på balustraden. pannbiff med lök utan lök. jag äter så sällan kött nu. blir tung i magen. hon åker mot stockholm med hunden. jag och barnen åker till malmö med lördagsgodis.
nu stämmer trubaduren vid nossens camping gitarren. men vi är inte där.
nu lägger någon vedträ så att bastuflotten blir varm och livet.
nu saknar jag redan lugnet.
nu skulle roddbåten avgå, eller nu eller nu, den avgick när vi ville att den skulle avgå.
imorgon ska jag börja välja igen.
jag ska fylla 47, jag har lärt mej något igen, man kan färdas in i ett lugn, man kan inte stå i en stad och säga: "jag har inte tid att ta det lugnt." fjäril!: du måste bli puppa och kokong och allt det, födas långsamt.
snart malmö. vi tar visdomarna som sakta trycks in i oss med oss. vi blir visare. vi blir en grogrund för generationer som inte har bråttom. vi som inte dödar för makt.


No comments: