Sunday, November 27, 2016

tre stolar bakom dörren

tre stolar framför dörren
jag hinner inte sova nu
jag hinner inte äta
det är obehagligt att bli våldtagen
det är svårt att inte sova
tre stolar framför dörren
det är jobbigt att vrida sej i natten
det är jobbigt att bli rånad
det stjäler en bit av livet
den andra gången brister det
den tredje gör det riktigt ont
tre stolar bakom dörren
jag måste höra när du kommer
det är svårt att köpa en ny dator
att få den att fungera
det är svårt att överleva
det är svårt med ekonomin
jag försöker vara pappa
tre stolar kväver dörren
det finns en frid i att vara författare
att fly till andra historier
det är en rik och fattig frid
när någon har dina nycklar
när du svettas i natten
ett helt liv har jag lämnat ut nycklar
det är obehagligt nu
tre stolar stänger dörren


No comments: