Thursday, October 24, 2019

Nattvak igen

01.40. Min sovmedicin biter inte alltid. För svag. För att jag inte tar starkare och blir tablettmissbrukare. Men när jag måste gå upp tidigt går jag upp tidigt. Som i morse. Det gjorde att jag somnade tidigt. Och nu är jag vaken och äter fryst ananas för första gången. Jag som alltid avskytt ananas, förutom glassen split. Jag kollar på en Nils Poppe-film, Fabian Bom. Skrattade åt sådana filmer som barn. Nu är jag inte så förtjust i när det springs i dörrar och det blir missförstånd som en blind elefant skulle se på tre mils avstånd. Men han snubblar bra och jag tänker ibland på tidiga Chaplin. Men många vill ha färgat kosknn till sin melodifestival. 01.59. Var och en får bli  salig på sin sätt, en nerregnad hopfällbar plaststol från Ullared på buskisteatern i Falkenberg. 02.01. Jag pallar inte med Poppe nu, ska kolla deckare med Frost istället, sova snart, hoppas jag. Den här månaden har jag slagit  rekordd i inlägg, efter femton år i bloggofären. Vad gör det mej till? Min egen rekordhållare, I suppose, Med samma men annorlunda längtan,

5 comments:

Windy said...

Det är nog rekord i antal felstavningar också. Har jag med det att göra? Kanske inte.

Jonas Bergh said...

Så är det att halvligga i en soffa, trött, i mörkret på natten, och försöka skriva förståeligt.

Jonas Bergh said...

Ändrat nu, sååå farligt var det väl inte ...

Windy said...

Så klart det inte var, vi är bortskämda med en klinisk exakthet bara :)

Unknown said...
This comment has been removed by a blog administrator.