Tuesday, October 22, 2019

tidigare än vanligt

vaknade sex. åt hallon och mediciner. somnade om.
jag har inte lärt mej min nya telefon, kan inte ställa in larmet.
mamma ringde (som överenskommet) och väckte mej halvåtta.
bussen till Gustaf och i gott om tid till Öppenvården.
varit här förut, tre fyra år sen.
tillbaka. Bertil har slutat, ny terapeut. verkar bra.
sen Kockum Fritid. Hann precis simma 1000 innan det var äldre damer överallt, tog platser till vattengympan.
det blir lite stressig när de ska ta sina gympingplatser tio minuter innan de börjar.
bara stå. som att vänta på en buss.
så inte bästa simningen, jag söker ju inte bara motionen, jag skriker även efter lugnet.
fick inte riktigt det i bastun heller, då de renoverar duscharna, oljud och fullt påklädda hantverkare.
men ångrar jag ett bad? nä.
lugnet kom i Kockums lunchrestaurang (som av någon anledning heter FreDa).
pocherad lax, hollandaise, bra salladsbuffé.
skrev klart ett bokkapitel till kaffet.
hemma nu. betinget för idag är klart. jag skrev verkligen mycket på kort tid. ett stycke jag tänkt mycket på.
resten av dagens jobb är bonus.
tidigare än vanligt.
nu skiner solen.
nu blir det skriva in i datorn.
sen ser ni mej långsamt på en låg sadel, cyklande längs havet i Limhamn och Sibbarp.
nu kommer våren. tidigare än vanligt.


No comments: