Thursday, October 03, 2019

Kockum Fritid

Första gången jag besökte Kockum Fritid var 1988, när jag tentade naturvetenskap för att få fullständiga betyg från gymnasiet.
1991 bodde jag i LA, gjorde vapenfri tjänst i Rosengård. Då fick man ett medlemskap hos Kockum. Någon gång simmade jag, men oftast spelade vi bowling. Sen drack vi enlitersöl på Rådhuskällaren,
Det känns som ett liv sen.
När jag flyttade till Malmö, 1994, blev jag medlem, och har varit det sen dess. I perioder har jag simmat fem dagar i veckan.
"Ditt andra hem, pappa", sa min dotter efter middagen idag.
Men jag varit borta sen tidigt i våras.
Men idag var jag tillbaka.
Jag tog det lugnt, först två basturundor med en bok av Max Lundgren.
Sen stillsam simning. Vilken njutning!
Sen en bastusittning till. Bytte om, träffade Janne.
Älskade Kockum Fritid, så härligt att vara tillbaka, lugnet.

No comments: