Sunday, October 06, 2019

Släckta fönster

Måndagmorgon. 4.37. Släckta fönster. Tom gata. Joel Almes nya. Bra. Andra koppen te. Kvällste. Jag ska låta det bli ikväll igen snart. Ta en eftemiddagslur vid sex på morgonen. Måste bara skriva lite mer först.
Jag simmade och bastade tills de stängde på Kockum igår. Jag får vänta några dagar till att låna på bibblan. Har inte råd att betala skulden där nu.
Släckta fönster. Utom mitt. Jag går igenom mina bokhyllor. Måste ha en säker bok till bussresan och bastun.
Tror att jag ska köpa blomkål sen.
Igår var det ljuvligt vid lunchtid. Satt vid hoddorna i solen och läste Max Lundgren.
Vågar jag be om någon bänksittardag till.
Cyklade lite längre igår. Ska höja sadeln lite till. Steg för steg. Tålamod.
Det händer att jag känner mej ensam. Det händer att jag känner mej nöjd. Och jag ska ju träffa socialsekreteraren om någon dag.
Det händer att jag saknar sjukhuset, att vara inlagd. Tryggheten.
Jag försöker komma på vad jag längtar efter. Tryggheten. Solen. Att kunna bada salt. Att kunna springa och leka. Jag vet att en del är försvunnet. Jag vet att en del kommer tillbaka.
4.48 nu. Veckan är ett oskrivet blad. Lite klotter och släckta fönster.

 

No comments: