Tuesday, April 24, 2007

Alltid denna förbannade sorg

Jag lärde känna Jonas Nordström 1976. Det är trettioett år sen. Vi har gjort olika saker i livet och hamnat på olika ställen. Men vi umgås fortfarande, träffas minst en gång i månaden.

Jag var mycket på Tornet (bostadsområde) där Jonas bodde när jag växte upp. Vi skrev låtar, lyssnade på musik. Senare cigaretter och alkohol.
Jonas föräldrar var ofta i sin stuga i Stidsvig, så vi hade ganska fritt fram.

Jonas föräldrar hade en livsmedelsaffär ganska nära IP i Landskrona. Bengt stod bakom charkdisken. Bengt var en ganska tystlåten och mycket trevlig man.
Jonas och jag åkte rullskridskor och delade ut reklamlappar, hade tävling.
Jonas mamma Kerstin var mer pratsam, hon kunde bli arg ofta.
En gång blev Bengt arg, det var när vi sjöng en oanständig låt som vi skrivit.

Nu är Bengt död. 70 år gammal. Han har kämpat mot flera sjukdomar under många år.
Jag beklagar verkligen detta och mina tankar går till Kerstin, Jonas och Agneta.

7 comments:

Windy said...

Tack!

l.t. fisk said...

Jag beklagar verkligen.

agneta said...

Åh Jonas! Tack så mycket för vackra ord om min och Jonas far.Agneta

Anonymous said...

Det var trist läsning. Jag blev någon gång skickad av "Broddan" på Västervång, till att hämta varor i butiken. Gick upp till Bengt, han stod och gjorde leverpastej vid disken/köket, och visade listan. Bengt fixade listan snabbt och jag cyklade tillbaka. Kerstin satt i kassan. Han var en reko man, verkade avslappad.

Mina djupa sympatier till Jonas med familj.

Mattias W

Anonymous said...

Mattias W, vår gamle klasskamrat?

Anonymous said...

Yep - surfar några gånger och har upptäckt din blogg.

Mattias

Anonymous said...

Där ser man. Välkommen.