Tuesday, March 04, 2008

Pest eller kolera

Hedersmord.
En flicka på sexton i Texas, (Bushtexas, staten med dödsstraff, som kritiserar Kina)fick inte vara ihop med en tre år äldre kille. Så hon och killen och några polare sköt ihjäl småsyskonen, mamman, pappan klarade sej med nöd och näppe.
Ett av många tokdåd med vapen i hand inom landets gränser.
En välmående demokrati.

Ulf Nilsson i KVP/GT/Expressen gillar valrörelsen i USA, man väljer en människa och inte ett parti, inte en ideologi.
Han ondgör sej över Putin.
Jag är inte förtjust i Putin.
Men folket i Ryssland är tydligen. Och då pratar jag inte om valet, utan om undersökningar som gjorts med viss objektivitet. Men det är kanske inte viktigt i nyliberalismens globala demokratiseringsprocess.
Demokratiska Israel?
Hur många i USA är nöjda med Bush?

Det var bara det.
Måste USA och dess politiska anhängare verkligen sticka fingrarna i varje syltburk.
Imperialister! Kolonisatörer! Vem bryr ni er om?

Coming up, coming up: Skagen, allvädersstövlar, gatumusik. Och New York, Denver och längst ut i Florida där någon stod och skrev.

2 comments:

Anonymous said...

Några reportage i P1 har fått mej att inse att Medvedev fick många röster av folk som ansett att han varit mest aktiv i valrörelsen medan dom övriga inte talat för sin sak i någon större utsträckning. Dom har tydligen inte fått en chans att inse att valrörelsesystemet är väldigt orättvist. Hur bra dom andra kandidaterna är vet jag inte.

Surfar man till http://www.gondolin.se/ får man reda på att förlaget har upphört. Var köper jag då dina böcker?

Hälsningar
Patrik, Röstånga

Anonymous said...

Bokus eller adlibris är bra alternativ.
Jag vet inte så mycket om Ryssland. Jag bara tycker att demokratidiskussionen ofta blir märklig.