Friday, January 21, 2011

Rum i Rom

Jag måste säga att jag är förbluffad över hur dåligt Hipp hipp är. Så begåvade (trodde jag) människor. Så mycket pengar och tid. Så mycket skit.

Jag skriver min roman och jag tänker inte klippa mej förrän den är skickad till förlag. Några månader till. Jag blir äntligen hippie till sommaren, efter alla dessa år.

Jag bokade biljett till Rom idag, åker på söndag. Jag har aldrig varit i Rom. Ska bli intressant.

Hipp hipp. Om jag bara kunde få en hundradel av deras budget hade jag kunnat göra klart min Malmöbok och den andra boken som går under arbetsnamnet Halvdanska dagar och nätter. Historier om Danmark och Sverige, Danmark i Sverige och Sverige i Danmark. Och Danmark i Danmark. Jag har så många texter.

Och dagarna som är dagarna i Danmark som är dagarna när dagarna är dagarna när något verkligen händer.

Det blir väl några dopp i fontänerna i Rom. Annars vore ju allt meningslöst.

4 comments:

MagnusJ said...

Trevlig resa! Och glöm för all del inte att besöka Harry´s bar i Rom.

Jonas said...

Givetvis ska jag söka upp den. Och Rialto.

jonas said...

Kom pa att Rialto ju ar i Venedig. Harrys bar var fin men svindyr.

MagnusJ said...

Ja, Harry´s bar är ett dyrt museum kan man kanske säga. Om man är lite cyniskt lagd.

Jag sitter mest och längtar tillbaka till Essaouira, en väldigt avslappnad kuststad i Marocko där jag tillbringade en del av sommaren ihop med min fru. God mat, sol och bad, mycket fisk och katter. Gamla amerikanska hippies, unga surfers, engelsmän och fransmän.