Monday, January 31, 2011

Med hjärtan som elefanter

Det handlar alltså om känsla, eller ... feeling.
Det handlar alltså om jazz.

När man ser gubbarna i parken är det kanske inte vår.
Men den kommer, den kommer varje år.
När man ser gubbarna på bänken, som just jag skulle ta.
Nähä, ingen vidare tur idag,
Men jag längtar dit ändå.

Nåt för dom som väntar.
Nåt för dom som längtar.
Tänk så bra han är när han är bra, Olle Ljungström.

Det handlar alltså om jazz, om känsla för feeling.
Så är det alltid när jag skriver, frihet innanför ramarna.

Som när vi, Danne och jag, spöade den dryge och den trevlige i pil igår.
Som när Van the Man sjunger som bäst.
Den dryge skulle hela tiden förklra var jag skulle kasta. Han visste inget om feeling. Jag måste ha känslan för det jag ska träffa, göra.

No comments: