Wednesday, March 18, 2015

För tidig död

Jag lyssnar på The Fine Arts Showcase och Gustaf Kjellvander är fortfarande död och han blev bara 31 och det har kanske slutat regna men Gustaf Kjellvander är fortfarande död och jag har alltid letat efter döda människor som är äldre än jag, alltid letat efter de visare snackarna.
Så står jag här igen, dag efter dag med musik i öronen och det är Gustaf Kjellvander igen och han kommer att vara 31 i alla dagar och död och sjunger fortfarande de bästa sångerna och jag var över fyrtio och kunde fortfarande bli förälskad och vi kysstes och hon skulle åt sitt håll och jag åt mitt, men vi stannade och det var kanske inte snö som föll, men det var livet som levde, och vi skulle träffas igen, men jag åkte bussen hem, och jag är äldre och du är död, Gustaf, men du gav mej ... kärlek, så länge jag lever ... ska jag minnas dej.

1 comment:

Ola Lindvall said...

thnx. Jag kände inte till denne Kjellvander. Såå sorgligt, men en fin artikel av Jerry Boman som du länkade till. /Ola