Thursday, April 17, 2008

Ge dom makten!

Jag läser ungefär en gång i månaden Stefan och Carinas blogg. Stefan och Carina? Ja, dom förtalsdömda sverigedemokraterna från utanför Landskrona.
Jag halkar någon gång in på några av deras fans bloggar.
Jag säger bara detta: Ge Stefan och Carina makten! Gör det nu! Bevisa en gång för alla vad ni kan göra.
Tillåt mej också att småleende tvivla på resultatet.
Får ni ens fullt lag?
Och vad kommer det att vara för korpgäng?

Dumheten har en kompass som bara pekar neråt. Sparka på dom som ligger eller kryper, inte på grund av dumhet, utan på grund av ett samhälles feghet och ointresse.
Dumheten har ingen utbildning eller kunskap. Inget intresse utanför den egna sfären. Ingen empati.

Jag tror på tester för att få rösta. Precis som vissa partier (fp, till exempel) tror på tester för att få vara svensk.
Jag har svårt att trivas i röda stugor.
Ge nu sverigedemokraterna chansen att visa vad dom går för. Var inte oroliga. Det håller högst ett halvår.
Så anställer vi några arbetskraftsinvandrare sen, att sopa upp resterna.

6 comments:

Anonymous said...

Exakt hur mycket hade du druckit när du skrev denna dikt?

Anonymous said...

Jag förstår inte vad du menar. Jag vet inte vad du är ute efter.
Menar du att jag var full? Eller undrar du om jag var uttorkad i en öken?
Försöker du vara rolig?
Är du dum?
Är du klok?
Dikt och förbannad lögn kan du hitta på vilken sd-anhängare som helsts blogg.
Jag var nog inne på min femte lättöl när jag skrev bloggen, som det heter.

Anonymous said...
This comment has been removed by a blog administrator.
Jonas Bergh said...

Det finns en sak jag saknar i dagens samhälle. Det är människor som orkar. Som orkar sätta sej in i saker dom från början inte förstår.
Exakt hur svårt och jobbigt kan de va? För att travestera en känd schlagerartist.

Anonymous said...

har du noterat deras inlägg om massinvandring av slemmiga mördarsniglar som parar sig med vanliga....
fy fan..
å deras vägnar skäms jag
och tanken på ens ett halvt år med såna chaufförer...
vill inte åka med!

Anonymous said...

Jag noterade det. Jag noterade också deras egna kommentarer till kommentarerna. Jag tror att dom känner sej väldigt nöjda och smarta.
Ett hö hö-ande som vi inte skådat sen brukspatron, storbonden och grosshandlaren stod på groggverandan och skrockade i Sjöbo på det bruna trettiotalet.

Vad det gäller det där halvåret så hoppas jag att det aldrig blir av. Men dom så kallade vanliga människorna behöver nog se hur sd skulle klara sej i verkligheten.
Minns Ny demokratis kaos på slutet. Dom klarade inte av ansvar.
Då var ändå Ian och Bert smarta killar. Sd-gänget verkar ju vara orimligt korkade. Så korkade som bara människor som tror att dom är smarta kan vara.
Och, nej, jag tillhör inte den typen.