Wednesday, March 18, 2009

Mars

Vårvindar friska, leka och viska. Den sjöng vi i det tidiga åttiotalet. Vi läste även Fader Vår på gammelengelska, sjöng I öster stiger solen upp.

Våren kommer nu och flera av mina vänner fyller fyrtio. Och när sommaren står i sin fullaste blom fyller jag.

Det är så mycket jag vill.
Jag vill ha en hund, en Basset. Jag fylls av glädje när jag ser en Basset. Jagbrukade promenera på den tid när vi sjöng I öster stiger solen upp, psalm 432, om jag minns rätt, i den tidens psalmbok.

Det är så dålig kurs, men idag måste jag nog åka till Köpenhamn och skriva. Jag hittade några euro i en plastpåse i en av mina väskor.

Jag vill ha ett hus på landet nära havet, gammal åkermark där jag kan bygga en golfbana. En swimmingpool.

Det är roligt att folk har fester. Fyrtio år, förhoppningsvis har man halva livet kvar. Ett bröllop hade inte skadat. Det brukar vara festligt.
Det blåser friska vårvindar i min hjärna, trots allt.

No comments: