Friday, March 19, 2010

Don Johnson

Nu är det natt igen och nu är det idag och idag skulle jag gått på klassåterträff även om jag inte anmält mej, men caramba, jag hade tänkt vara lite sen. Jag har en tendens att vara det.
Jag vet inte.
Jag drar väl hjärnan efter mej i en låda. Och så Lindeman. Att vi la han i en låda och postmästaren var där och lacka. Nä, inte fan kunde han bryta sej ut. Du vet, Kiviks hamn.
Tjugofem år sen vi slutade nian. Jag minns bara att kompisar tog studenten då och att jag bytte min skiva med Prince, den med Rasberry beret och Paisley park och The ladder mot Born in the USA. Eller Håkan Sunesson lånade min och jag hans. Tjugofem år sen nu, alltså och vi har inte bytt tillbaka.
För mej är det fortfarande fredag och min pappa fyller sjuttio år i Spanien. Grattis!
Miami vice nu. Passar ju bra i åttiotalsfrossan.

2 comments:

Tommy Enström said...

Skrev du något på den tiden?

jonas said...

Jag skrev mest sånger, en del dikter om guerillakrig och olycklig kärlek.