Monday, March 29, 2010

Till Killor with love

Jag satt i lugn och ro och skrev på min roman. Men det trallade mest på, fåglarna som sjöng sjöng samma melodi.
Jag skrev på min roman om Pange. Så träffade Pange Killor. Jag hade träffat Killor flera gånger, på krogen, på systemet i Sjöbo, i fängelset. Sett honom på färjan. Jag hade tänkt skriva om honom.
Jag skrev på Panges bok och kände att jag inte kände Pange så bra som jag kände Killor. Så jag började skriva Killors historia.
Så hittade jag gamla noveller som varit med i tidskrifter och tidningar.
Så skrev jag om och ändrade.
Så skrev jag nya noveller som var som korta romaner, komprimerade romaner.
Så blev det en novellsamling, och jag orkade inte vänta på stora förlags velande och rädsla för noveller.
Så nu ger jag ut Till Killor with love på GME. Det känns bra.
Om en månad.
Jag ska återkommaoch skriva mer om berättelserna.

4 comments:

AB said...

Grattis på namnsdagen igår

Magnus said...

Jag ser fram emot novellsamlingen.
Och många med mig, tror jag.

Maria LENN Thunholm said...

Vilken stil har du dà?

Jag har skrivit 265 sidor pà en bok, men har fastnat, vet inte hur jag ska avsluta berättelsen, det är pà franska.

Annars skriver jag en novell, det var tanken iaf, pà min blogg http://blogg.aftonbladet.se/rovdjurens "Rovdjurens Värld"

Men annars skriver jag mest teatertexter som spelas här i Frankrike...

Bonne chance

jonas said...

Min stil:
Mjuk och hård. Rak och poetisk. Osmörig. Socialrealism. Ungefär.