Monday, February 26, 2007

Back to life, back to reality

Inga mer indiska måltider.
Inga mer hamburgare.
Inga mer frukostar med för mjuka bönor och gott bacon, men utan grillade tomater.
Och inga mer rökiga pubar, som jag ändå trivdes så bra i, särskilt i Bristol.
Inga fler smala radhus.
Och visst var det på Zoo, men ändå, när jag åt min dyra curryaktiga rätt, sönderkokt, sprang en mus förbi och in genom ett hål till köket.

Nä, idag ska jag göra sjömansbiff.
Idag har jag lyssnat på The river med Bruce Springsteen, hela dubbeln. Och till bilen och vägarna längtar jag, och efter den där rutiga flanellskjortan som Myran "lånade" för många år sen. Och nån gammal basebollkeps.
Nä, det får fortfarande vara tweed om det ska vara keps.
Och manchester.

Fick en trippelbok från Märta Tikkanen, Henriks tre första adressböcker, hon tyckte att det fanns beröringspunkter med mina böcker, eller liv, jag vet inte. Men det var kul att gå och hämta ut ett brev från Märta, det var det.

En suddig partybild på mej och Märta Tikkanen, man gör sej inte alltid bäst då, men lite liv i ögonen, kanske.


Korret är färdigläst och i nästa vecka ska En blues från Landskrona gå i tryck.
En bok är aldrig färdig när man tror att den är färdig.
Men en bok är färdig nån gång, man får inte hålla på FÖR länge. Särskilt inte om man har anspråk på att det ska vara något rufsigt, men korrekt.

Nu ska jag skriva klart min roman som ska in den siste mars. En bok i månaden, det är lagom.
Och efter att ha läst Pluras blogg så är det inte utan att jag längtar efter Eldkvarns nya platta som dom slutmixar nu, utanför Vollsjö, i min gamle vapenfrikompis Christoffers studio.

3 comments:

Jonas Bergh said...

Bilden har jag snott från min gamle väns blogg: windyjonas.blogspot.com. Där dittar han och dattar.

Windy said...

Jag tyckte väl att jag kände igen den. Inte den bästa bild jag tagit, skyller på det Malmöitiska mörkret.
Sjömansbiff måste jag göra någon gång, det har jag aldrig provat. Samma sak med dillkött, det är gott det.
Jag ser fram emot att läsa blues från Landskrona. Spännande.

Anonymous said...

Halvspännande, för dej. Mycket är taget från den här bloggen, men omgjort. Du figurerar på några ställen. men det blir nytt och spännande med bilder till. Hoppas jag.