Wednesday, February 28, 2007

Om Tomas Ledin säljer 300 000 plattor så är vi 8 700 000 som låter bli

Jag tycker att det är bra med bloggar.
Jag tycker att alla får skriva om vad dom vill. Det är som insändare i tidningar om teve, vill du inte titta så stäng av, brukar det stå när någon hackat på ens favoritprogram. Det verkar vara omöjligt att föra en intressant diskussion om kvalitet för vissa.

Fråga, så ska jag svara.

För egen del, så har jag slunkit in på konstiga bloggar ibland, inte från länkar bland kommentarer på min blogg, utan längs andra vägar. Många gånger har det varit förnumstiga kvinnor som skrivit, kvinnor över femtio. Där har jag inte varit hemma. Alltså har jag aldrig återvänt dit igen. Men ändå fascinerats av mängden inlägg om saker som jag uppfattat som kafferepssnack.
Men människor måste ju få ha kafferep. Det unnar jag dom verkligen.
Själv fikar jag aldrig. Jag tycker att det är slöseri med tid.

"Igår var barnbarnen här. Dom är gulliga." Det tycker jag är platt och tråkigt. Men om det fyller en funktion så kör i vind. Det är bara för mej att stänga av.

1 comment:

Anonymous said...

Vill bara säga att jag inte har något emot kvinnor över femtio, tvärtom. Det är förnumstigheten som jag inte står ut med. Och den finns bloggande tjejer som är mycket yngre än jag också.
Killar brukar mer vara dryga. Kanske för att killar/män inte är lika vana vid att till exempel skriva dagbok.
Ibland läser man dagböcker på nätet som inte vill vara något annat en dagböcker. Om barnbarna, chips och kläder och många !!! eller ....... och en massa :) och allt vad det är.
Finess är det i alla fall inte.
Märk väl. Det är roligt att så många skriver.
Men det finns skillnader, och det ska vi vara glada för.
Vill man bara skriva för sina polare/släktingar, visst, fair enough.
Och jag behöver inte läsa det.
Men, jo, ibland. Jag är nämligen människoforskare.