Friday, February 23, 2007

Rapport fran Gloucester Road

Efter det obligatoriska besoket pa Zoo gick jag till Camden. Halkade in pa Dublin Castle dar jag tror att jag varit tidigare. En bild pa Pete Doherty pa trottoaren. Och Maddness, ett brev fran Suggs.
Musiken?
Ramones, Sheena is a punkrocker. Libertines, Cant stand my now. Pogues, A pair of brown eyes. Bob dylan, Like a rolling stone. Clash, Bankrobber.
Jag bor har nu.
Ge mej livet nu.
Och unga manniskor ser nastan likadana ut som dom gjorde da, i slutet av attiotalet, samma drommar ungefar.

I feel yonger but old and tired, but in the match and the game.

Pa Worlds End sen, den stora puben dar man pumpar ACDC, har har jag definitivt varit tidigare, for sjutton eller arton ar sen.

Vi var i Bristol forst. Pa den sodra sidan. jag kande mej hemma, en man bar en gris och flera hangde i lastbilen hans.

Och dom rokiga pubarna dar man far kampa for att fa nagot som liknar lattol.

Det kommer mera, sen. tankte bara stilla er nyfikenhet.

2 comments:

Kuffen said...

Låter trevligt. Men vadå "bor här nu"?

Anonymous said...

Just då, gjorde jag det. Det kändes så, att jag var hemma.
Nä, jag är tillbaka i Malmö nu.