Wednesday, November 07, 2007

Komma hem

Jag vet inte vad jag gör i bloggvärlden.
Zlatan.
Jag vet inte vad jag gör i en värld som vill Zlatan illa.
Jag cyklar förbi hans stora fula hus ofta. Som en gräddbakelse. So what? Är det vad Zlatan vill ha så ska han ha det.
Det är den värld vi lever i, där vissa tjänar pengar åt andra. Zlatan tjänar miljarder åt andra. Klart att han ska ha ett rosa gräddslott.

När jag hör den låten. "Så kom den långe från Rosengård ..." Så känner jag mej konstigt nog stolt.

Jag vill att Sverige ska vinna, men framför allt vill jag att Zlatan ska göra mål. För att visa dom. Zlatan ger hopp för fler människor än Allbäck har sagt plattityder till. Inget ont om Allbäck dock, givetvis inte, den goe gubben.

Nu har jag bloggat i två år. Varför då? Varför ska jag fortsätta? Jag får se.

12 comments:

Anonymous said...

respekt åt fattade beslut men dina ord betyder.
för fler ...

Daniel said...

han gjorde det riktigt bra idag. Zlatan.

Det finns ingen anledning att lägga ner. Det snackas ju överallt om den här bloggen. I tidningarna, på framträdanden, mellan folks käftar på krogen. Nästan så man inte vågar kommentera längre.

l.t. fisk said...

Jag fyller i vad Daniel säger. Jag kollar här, varje dag. Det är inte alltid att jag kommenterar. Det beror inte på att jag inte läser. Det beror oftast på att jag inte har något att tillägga. Men som sagt. Det är faktiskt ett jobb att göra, det att fylla sin blogg. Jag tror att den betyder något, jag tror att den påverkar. Jag har inte varit på när så uthållig som du. Men jag ska ta upp min verksamhet. Det har jag lovat. Och kanske blir det redan till årsskiftet. Och då hade det varit synd om du var borta, för då är det inte många fler som kommenterar på mina sidor. Och även om man ibland inte vill få kommentarer, så är det nyttigt att få dem. Tror jag

Anonymous said...

Det är inte brist på kommentarer, även om det är roligt med diskussion.
Det är mer en tanke på vad jag sysslar med.
Skriva böcker. Skriva blogg. Att saker blir ett tvång. Så är det inte med böcker, det är ett tufft jobb ganska ofta, men det är något jag gör och brinner för.
Jag vill inte vara någon plakatskrivare eller åsiktsmaskin.
Jag vill göra så mycket som möjligt av lust.
Och det ska jag säga, det är mest lust med den här bloggen.
Det får mej att tänka på en historia ... Vi får se ikväll när jag jobbat färdigt kapitlet om han fixa med bilar utanför Simrishamn.

Anonymous said...

Han som fixar med bilar ...

Windy said...

Du gillar att blogga alldeles för mycket för att lägga av. Det är i alla fall vad jag tror. :)

En annan sak, från LandskronaDirekts senaste nyhetsbrev:
"Ställ en fråga till Bergh
Nästa veckas profil blir en tjej. Intervjun är gjord. Därefter tänkte vi sätta tänderna i författaren Jonas Bergh, aktuell med boken - Ett hål i huvudet där ljuset tar sig in.
Vi tänkte att du skulle få lov att påverka intervjun. Har du en fråga du
vill ställa till Jonas, så skjut! Maila den till info@landskronadirekt.com
skriv "Fråga Jonas" i ämnesfältet."

Bonus: zlatans mål

Anonymous said...

Mr. Cliff Hanger. Thats me.
Windy: Ska du svinga en bägare fredag eller lördag?

Mandalala said...

Pibe!! Hoppas du får tillbaka lusten att skriva här för det är mitt sköna morgonläs med kaffet när jag öppnar datorn varje dag :-)

Unknown said...

Jag läser också ofta, men kommenterar sällan. tack för målet, vicket mål, tänkte just att jag ville se det, han kan skjuta han...

Tommy Enström said...

Din blogg är den enda jag följer kontinuerligt.
Och nu har jag startat eget.
Inspirerad.

Anonymous said...

Så ja. Tack för omtanken. Några fick i alla fall lite eld i baken. Eller, det är väl att ta i. Men ändå.
Eller som Bert Karlsson sa: "Min ödmjukhet bygger på 35 år av framgång."
Ödmjukhet?
Men han har i alla fall begåvats med självironi. Lurken.
Så ja, kalmera er.
Jag bara skrev lite, trött i natten.
Och Zlatan.
Och alla människor som skriver insändare, röstar i val, allting. Det kan vara privatlivet. Tröttheten, att vilja arbeta, vara god make, far. Att känna att tiden inte räcker till. Eller, jag måste tänka så mycket. Jag måste vara själv och hitta en kontinuitet.
Att skriva blogg är lätt som en plätt.
Det är slaggen som hamnar här, den kvalitativa slaggen. Ni ska få mer, jag med.

Anonymous said...

Jag kan bara instämma i att detta är en mycket intressant och välskriven blogg, dessutom föredömligt ofta uppdaterad (vilket man tyvärr inte kan säga om min egen numera). Det finns många modebloggar och nonsensbloggar men inte så många där författaren verkligen har något att säga och förmågan att säga det på ett elegant sätt. Läser den ofta men kommenterar inte så ofta, inte alltid man har något att lägga till.