Wednesday, July 18, 2012

Det kommer två böcker i oktober. MORD, som jag tjatat om länge, började som en följetong i HD för fyra år sen. Det var första delen, Mord i Borstahusen, sen har jag skrivit Mord på Möllevången (som var med i en annorlunda version i Till Killor with love) och Mord i Limhamn. Tillsammans tre historier bakade till en, en röd tråd av familjehistoria. Har man skrivit något man är nöjd med ska det ut. Det blir en liten upplaga. Sen är det romanen Men några timmar varje dag vill jag ändå leva. Den ska vara förlaget tillhanda i färdigt skick nästa fredag. Det kommer den att vara. Det är en kort roman bestående av olika sorters skrivande, ofärdigt och upphackat, kan någon nog säga. Kanske det. Men genomarbetad till så jag vill ha den. Det är upp till läsaren att förstå eller skita i det, eller bygga sin egen värld. Sen har jag rensat det mesta av värde ur gömmorna, kan koncentrera mej på den första av två(?) romaner om Pange, eller den sista romanen i min romantrilogi om människor från Landskrona. Den boken ska bli klar i ett första manus i början av nästa år (kan tidigast komma ut hösten -13, antagligen senare)och går under namnet På väg till Charlotta Anderson, och där, mina vänner, har ni den stora återkomsten av trollkonstnären Jonas Bergh.

No comments: