Wednesday, December 12, 2012

Jag segar ihop. Jag vet precis vad jag ska göra, men jag låter bli, segar ihop. Det stör mej. Och jag skyller allt på snö och minusgrader. Det är likadant varje år. Jag blir förlamad. Några dagars barnsligt hoppande och skuttande. Sen saknar jag mina cykelvägar snöfria, jag saknar det gråa som har fått mej att stanna i Skåne alla dessa år. Hade jag velat ha snö, hade jag flyttat till Norrland, eller en alptopp. Det enda snö gör i slutändan: Ofria människor innanför trängre gränser.
UTAN TITEL - Elskåp på malmöitiska (EklundhPaglert). Det är Jesper Blomqvists bok, hans foton. Men om du tittar noga ser du mitt namn längst ner. Jag har skrivit tre texter, fritt efter Jespers bilder. Boken finns ute nu, att beställa via dom vanliga kanalerna.

1 comment:

Jonas Bergh said...

Okej. Avdegad. Jag är tillbaka on the track, åtminstone tillfälligt. Efter 90 minuters promenad och kontemplation, musikdiggande. Det får ju inte bli en gnällblogg, gubevars!