Monday, October 15, 2012

Efter att ha sett del två av Torka aldrig tårar utan handskar ber jag att få höja betyget till 4,4. Jag tänker på villkorslös kärlek. Detta att förlåta helt totalt. Att kärleken är större än allt. Och det är sorgligt, när någon som borde få villkorslös kärlek inte får det. Kan det då endast röra sej om egoism? Kan man prata om detta? Kan man säga ett tvärsäkert: "Ja, jag kan ge denna kärlek." Utan att spä ut det? Utan att säga ett slentrianmässigt ja? Att tänka sej helt in i situationen, när du offrar dej fullständigt, offrar ditt eget liv för någon annan. Det är inte lätt. Jag tror. Du kan kanske ge till några få, bli given av ännu färre. Tror jag.

2 comments:

Jonas Bergh said...

Bilder: Pastor Russel som bildade den rörelse som sen blev Jehovas vittnen. Och, så klart, fiskare på Genesarets sjö.

Magnus A said...

Det är så sällan jag blir riktigt berörd av någonting på TV.
Detta gör mig glad därför att det berör så djupt och samtidigt ledsen när jag tänker på att inte mycket förändrats.
Länge leve Jonas Gardell, en av Sveriges modigaste människor.