Tuesday, April 20, 2010

När katten är borta ...

... rafsar mössen åt sej smulorna.
Jag har inget större emot att det går hyfsat för HIF. Hyfsat.
Idag önskar jag Malmö FF lycka till. Ett tips för bästa effekt: Låt helsingborgarna leka rommen av sej första sjuttio, låt dom leda med ett mål och jaga fler. Kvittera tursamt i sjuttiofjärde minuten, låt dom pressa lite till och avgör på övertid efter hörna.
Det är skönt med derbyn man kan engagera sej i men ändå borsta bort ett eventuellt nederlag lätt som en plätt.
Fast, som boisare är man ju tvungen att lära sej den konsten för att överleva.
Jag håller ett getöra på Radiosporten innan jag, som halvspanjor, hoppas på en seger för Barcelona i TV6.

3 comments:

Jonas said...

Det gick ju sådär. Det skakar vi av oss. BoIS mot LB07 på Limhamns IP ikväll. Vi har chansen.

jonas said...

Johhan på teater, svårt att få ihop det med matchen. Såg första kvarten genom staketet. Hem för att övertala Anna och Elsa med varm choklad och bullar. Så såg vi andra halvlek. Ett-noll i häcken efter gigantiskt övertag. Domarna hade en del märkligt för sej, kanske inte riktigt elitnivå. Ett fall framåt jämfört när vi fick stryk på Malmö gamla IP för några år sen. LB07, jag kanske ska börja hålla på dom.

jonas said...

Johanna på teater skulle det vara.